Friday, March 26, 2010

Purnama Cinta ,


Selamat malam [ cokelat's ] .

Waduh . waduh . waduh . hari ni betul-betul mencabar kesabaran aku . haha , atau aku yang tak betul hari ni ? ahaa , aku memang tak betul hari ni . dengan letihnya , dengan sabarnya , dengan kawannya , aku rasa macam dah putus fius kepala aku nie . haha , apa - apa laa . mari nak cerita .

tadi kan , masa BM masuklah maktabah . buat karangan . then , aku dah siap . memandangkan aku dah siap .. first lagi . ehm , maka cg pun suruh buat kerja sendiri . then , aku minta izin laa nak pergi berjumpa dengan ustazah hanifah kat dalam bilik . so , cg pun bagi . aku masuk then buat laa jadual pengawas pusat sumber . aku guna sikit masa bm dan sambung terus masa rehat . dekat sejam gitu . masa rehat tu ada k gra dgn muhai jugak . buat punya buat dah pun siap . tapi , tau tak ? aku just terlewat beberapa minit je nak save . tiba-tiba , black out ! Ya Allah , saat tu aku rasa macam nak lempang orang je . haih , tergugat kesabaran aku . last-last , aku blah laa . bila aku blah dengan amni . elektrik pun jadi balik . ish3 .

jadi , petang tu aku balik pukul 2.20 kan . pukul 3 ada perjumpaan pengawas . so , ak pergi terus kat pustaka dan buat semula jadual sebab tadi tak sempat save . aduhai , nasib , nasib . tapi , yang ni aku buat pantas sikit laa . cewah , sebentar dah pun siap . akhirnya ! ehm , perjumpaan start dan balik laa dalam pukul 3.45 . haih , sangat meletihkan .


oh yaa , hari ni aku banyak kali melenting tak tentu pasal . adeih . kesian jiejie kena dengan aku . it just , aku tak boleh kawal perasaan aku . menggigil aku tadi . aish , sabar . aku pun tak tau , kenapa hari ni aku jadi macam orang lain . dan hari ni juga aku pergi hilangkan pen biru mek na . aduih , kenapa dengan sya izz hari ni ??? . :)

jadi , untuk kawan-kawan . good luck exam hari ahad ni . bittaufiq wa' najah . kita boleh ! do the best , and sayang korang sokmo . okay , sayang sayang sayang . sampai bertemu lagi !


* * * * * *

" Orang selalu tanya , " kenapa bulan itu cantik ? " . Dan semua orang ada jawapan tersendiri . Lalu , aku terfikir ... " Sebab bulan ciptaan Allah " . Semua ciptaan DIA sangat indah .. Kan ? Sebab itu , aku kena sentiasa ingat yang aku kena sayang ALLAH selalu sebab DIA sentiasa ada , menunggu kita untuk jadi kekasihNya . Aku tak nak yang lain , aku cuma nak hati aku sayang Allah . Aku nak kita hidup kerana DIA dan kita kawan selamanya kerana DIA , kita jadi sahabat sampai syurga ... " 
 ( Sya Izz )



No comments: