Monday, March 28, 2011

Bola Jaring, Gigi, Bahas, Kawad.



Assalamua'alaikum.


Hari ini kan, tak belajar! HAHA XD. Okey, pagi itu PJ. Maka, kami main bola jaring. Yeahh, dengan sukarelanya aku ambil posisi Center, berseteru dengan Ipa. Hahaks. Posisi C memang letih, iye laa... semua kawasan boleh masuk kecuali D. Hehe, tapi itu laa yang best! Bebas bergerak ke mana mana aje. Hehe. Main dengan penuh kesungguhan semuanya, macam perlawanan betul betul. Bab menjerit tu biase laa, perempuan namanya. Kecoh je, banyak kali jatuh. Dengan Ipa, haha. Dia suka langgar aku laa. Atau aku yang suka langgar dia, :P Ada sekali, kena 'penumbuk' dengan Ayna. Bola tu nak jatuh dekat Ayna, aku pun nak pergi halang.. sekali dia pusing tupp, terkena penangan tangan dia kat pipi. Aiyooo. Okey, yang Husna dengan Yuna punya laa   sebab jadi tukang gol. Kami sandarkan harapan pada mereka. Dan, akhirnya kami menang 10-6! Yeahh yeahhh. G double O D J O B, friends! :D


Alkisahnya, lepas main penat penat... terus kena angkut pergi klinik kesihatan kuala besut. Hihi, aku Hajar Hana Lina Pqah Sya Bilah Mira Iman. Alah, klinik tak jauh.. dekat aje! Kami pergi ke ruang pergigian.. well, ada laa dekat sejam lebih duduk kat sana. Aku yang last kena, sejuk tangan! Punya laa takut, ek eleh.. tampal je sebenarnya. Huhu. Aku memang trauma dengan nurse gigi, doktor gigi juga klinik gigi. Sebab, masa aku darjah empat atau lima (lupa), pertama kalinya aku merasai suasana dicabut gigi. Sangat mengerikan! Nurse tu amik jarum dan cucuk ubat bius. Sejak tu aku sangat alergik dengan jarum, haha. Punya laa sakit. Sampai sekarang aku takkan lupa. 


Kami sampai ke sekolah, lebih kurang dalam pukul 11 pagi. Harap sangat dapat tengok perbahasan! Tup tup, rasanya budak form 4 memang kena pergi dewan makan... untuk jadi penonton. Yeaa yeaayy! Kami sekelas,  nak tengok Sapik berbahas tapi hasrat tak kesampaian sebab Wani, Kak Madi dan Kak Mimi yang turun. Takpe laa, tetap sokong jugak! Tajuk perbahasannya.. 'Sektor Pertanian Penting Dalam Menjamin Kesejahteraan Rakyat (ingat ingat lupa)'. Sekolah aku selaku wakil kerajaan lawan dengan sekolah Lembah Bidong selaku wakil pembangkang untuk peringkat suku akhir ini. Punya laa best bila dengar Kak Mimi selaku menteri ketiga kemukan bidasannya. Memang gelak laa kami. Dan, sekolah kami menang! Yeahh, dan Kak Mimi merupakan pembahas terbaik. Memang patut pun. Caya laa korang! :)


Ehemm, petang tadi ada latihan kawad. Mula pukul empat setengah sampai laa lima setengah. Penat penat penat. Berlatih dalam hujan yang renyai renyai (punya la semangat), tapi tahu yang Pandu Puteri takkan pernah menang. Haha, bukan pesimis tapi hakikat. Memang nombor tu selalu akan jadi milik kadet polis, kadet remaja. Sah sah diorang menang. Yang kami dapat? Semestinya, pengalaman dan kenangan yang terindah :) Hoho.


Sementara tunggu masa untuk latihan, kena 'basuh' dengan budak tu. punya laa kaw-kaw dia 'ketuk ketuk' aku. Huhu. Ha'aa kan, manusia selalu nampak silap orang lain.. tapi silap diri sendiri susah nak nampak. Lalala. Okey laa, aku pun dah tak nak emo segala bagai ni. Nak jadi normal. A'a, aku nak jadi normal! Untuk itu, kena cekalkan hati. Yeahhh, saya boleh!


'kalau tak ada rasa pahit, macam mana nak hargai rasa manis?' :*






P/s : tadi kena berdiri, sebab lupa bawa Quran. lepas baca doa, KP mintak maaf dan ada laa kata kata nasihat semua. Uhuuuks.


P/s ii : tak mau dah emo emo. budak baik matlamat saya! XD

No comments: