Sunday, March 27, 2011

Hikayat Meteorologi

Sangat penat semalam, ingat dah tak nak pergi kelas dah... tup tup, cair juga aku dipujuk oleh budak comel tu. Huhu, janjinya.. nanti malam dia teman aku buat homeworks sampai pukul tiga pagi. Haha. Akhirnya, semalam sampai pukul satu pagi lebih je boleh bertahan. Budak tu pun dah tertidur. Berpinar-pinar mata mengadap pc baiki karangan Anis, kalau ikut hati aku tak buat dah.. tapi, dah janji kan.


Hari ini bermula dengan kepala yang pening + serabut, kalau ikut hati memang malas je rase nak pergi sekolah. Uhuuuuuks. Dari rumah lagi, asyik doa dalam hati mintak mintak hujan (tak mau perhimpunan). Memang sungguh sungguh mintak biar perhimpunan takde, huhu. Tapi, hujan masih tak turun turun. Agak kecewa laa, haha. Tapi, tetibe dengar pengumuman yang takde perhimpunan hari ini. Huuuuuuuu, tak sangka. Makanya, masa digunakan sebaik mungkin hihi, siapkan homeworks.


Part yang kecoh, bila tetibe so'ul (KP kami) datang ke kelas. Dia iring budak baru masuk, tapi memang sumpah bebudak ini tak percaya. Ingatkan KP dah salah kelas.. mana tahu nak cari 1R ke sebenarnya, haha. Aku dengan Pqoh laa yang kecoh, tak nak percaya tu budak f4. KP pula buat suasana jadi semakin gamat. Aku rasa, berdebar tahap gile dah budak tu haha. Pqoh siap suruh tunjuk IC, nak tengok betul ke tarikh lahirnya tahun 95. Huhu. Okey laa, kami percaya laa! Sebelum KP keluar, dia siap pesan 'jangan ragging ye.' :P


Dan, rupanya dia adalah ayah aku! Haha, serta adik beradik Nabilah. Hehe, maknanya nama budak tu sama dengan nama ayah aku manakala nama ayah si Aziz tu sama nama dengan ayah Bilah. Jarang kan, orang sekarang nama Abdul Aziz. Hehe. Aku dengan Cena dan Anis, sempat cerita cerita pasal asrama dan kenangan lama. Huuu, kami  sangat rindu! Bilik no 13, kesayangan hati sampai bile bile.


Aku keluar kelas awal tadi. Dalam pukul 1.45 dah pergi surau, solat sebelum berangkat ke Jabatan Meteorologi Gong Kedak anjuran kelab tersayang, kelab geografi. Aku, Qilah, Pqah, Ipa dan seorang junior pergi dengan cg Aini. Yang lain pergi dengan Cg Aya, Cg Rose dan Dugong (van sekolah kami :P). Tak jauh, dekat je. Sangat best kat sana. Tengok alat untuk ukur tekanan udara, alat hujan-ape-ape-tu, perakam cahaya matahari (yang bebola ala ala kristal, cantek!) Dengar pegawai kat sana terangkan pasal meteorologi ni. Sangat syok! Sempat lagi aku dengan Qilah main main kat sana, siap berlari berkejaran kat sana haha, sebab takde mende nak buat sementara tunggu muzakkir (presiden) and the gang tanya apa-ntah-kat pegawai tu. Oo yeahh, borak borak. Bincang pasal mende mende yang berkaitan. Huuu, tak sia sia pergi rasanya. Pukul dua setengah petang sampai laa pukul empat lebih. Dapat tengok sistem pencerapan cuaca, pembenihan awan lalalalala. Gambar? Takde. Takde mood nak bawak kamera sebab semalam dah terlebih emo, huhu.


Pengalaman petang tadi, sungguh best! Rasa nak pergi lagi, pegawai pegawai kat sana pun semua mesra aje :D Konklusinya; aktiviti ini dapat menambahkan ilmu serta mengeratkan hubungan antara ahli ahli kelab yang disayangi. Saya sayang kawan kawan! Haha.







semalam.. tetiba, teringat mereka. menangis, sebab terlalu rindu. rindu kenangan itu. iye, aku tahu semua tu takkan berulang. H cakap 'masa tak kan boleh undur dah'. aku tahu. tapi, aku tak boleh tahan. rindu membuak buak je semalam. rindunya. kenangan tiga tahun, takkan boleh lupa semudah tu walaupun sudah tiga bulan aku ber'anggota keluarga' yang baru. apa pun, aku bersyukur sebab 'anggota keluarga baru' sekarang ini pun menceriakan hidup aku juga. ha'a, aku sayang semua. tapi, bila dah terlalu penat.. letih.. tertekan, teringat mereka (yang penuh dengan kenangan 08-10) pun boleh menangis. rindu rindu rindu. jauh di sudut hati, aku selalu berharap yang kejaiban akan berlaku. kononnya, suatu hari bila aku terbangun dari tidur dan aku pergi sekolah.. aku akan masuk ke kelas dan aku akan nampak wajah wajah kesayangan hati tersenyum pada aku. macam, hari hari bagai tiga tahun yang lepas (mimpi!). iye, aku kuat. dan positif! (tq untuk mereka yang ketuk dan nasihat aku semalam; H,R)

No comments: