Tuesday, March 29, 2011

Kawad.



Macam biasa, ada latihan kawad kaki. Disebabkan hari ini dibahagikan kepada dua platun, maka platun aku cik Qilah yang jadi skuad leader. Haha, memang nahas laa dia aku kenakan tadi. Sungguh meriah waktu berlatih tadi. Asyik gelak aje! Yang platun satu lagi itu, stress aku tengok. Berlatih tak henti henti kecuali waktu azan. Lalala, serius. Hehe. Aku pula siap buang kasut lagi. Uhuuuu, sayang kasut nanti rosak :P Dapat 'adik' juga, pinjam dia sorang.. dan ajar cara nak jalan, hentak kaki sepuluh satu dua dan bla bla bla. Najihah nama budak itu, comel! Sebenarnya, alasan aku aje malas masuk dalam barisan. Ahaks. Lepas tu, suka hati aku aje nak masuk ke tak baris. Akhirnya, konon konon aku mahu jadi pembantu skuad leader. Jalan jalan pusing pusing, hihi. Sementara tunggu pukul lima, dah takde benda nak buat kan.. kami pun duduk dalam bulatan. Ala ala usrah gitu. Borak borak sikit. Minta maaf segala bagai, kalau ada tak puas hati nak suarakan apa apa boleh cakap selalu. Senang. :) Sementara tunggu platun satu lagi habiskan kawad. Uhuuuu, esok ada lagi! Haaaaaih.

Sempat jumpa Syadid my-kesayangan-KP-dulu-kini-dan-selamanya-haha, membebel kejap lepas tu suruh dia komen pasal apa yang team aku dah buat. Tak henti henti dia cakap bahan ada dalam laci meja kat maktabah tapi aku mati matian cakap memang takde. Akhirnya, ajak dia masuk cari sendiri. Haa, kan dah cakap takde. Lalala, dia pun suruh buat yang lain. Huhu, nanti laa. Sekarang busy laa (konon konon). Haha, miss syadid and kak farhah a lot! Rindu nak jadi penolong tukang tulis. Rindu nak hias sekolah sama sama. Huuuuu. Rindu batch form 5 tahun lepas T____________T


Tadi, aku Qilah dan our presiden club, bro muzakkir sempat tengok design untuk t-shirt nanti. Yeahh, kitorang laa yang tolong pilih. Macam macam gaya ada, huhu. Cuma, itu lambat lagi laa. Dah laa, nak pergi pulun buat homeworks yang tak pernah berkesudahan ini.


Sekarang, sedang mendalami ayat ini


'manusia senang menghakimi orang lain, tapi susah untuk menghakimi diri sendiri' 


:)

No comments: