Friday, August 26, 2011

Cuti Sekolah ~ Raya




Wah, dah cuti sekolah :)

Minggu ini pun, macam relaks saja sesi persekolahan. Ahad Isnin tu macam biasa laa belajar kan. Cuma, hari Selasa sekolah buat Majlis Khatam Quran. Majlis tu bermula selepas rehat. Lepas selesai majlis itu, ada acara bagi duit raya! Yeayy. Kami semua beratur ikut kelas kat beranda surau. Punya la eksaited! Aku dan Ipa, siap beratur dua kali konon-konon nak mintak duit lagi dengan Teacher Salwati. Haha. Macam-macam, siap nak tolong amik duit untuk Yana laa (yana tak datang sekolah). Teacher pun layan je perangai kitorang, hihi. Teruja wuuu dapat duit raya. Bebudak ni main bukak sampul lepas tu tengok kelas siapa yang dapat paling banyak duit raya! Macam budak kecik sungguh perangai. Hailaa. Tapi, kelas kitorang yang dapat jumlah paling tinggi antara kelas ting 4. Hahaha =D

Hari Rabu. Macam biasa-biasa aje. Tapi, ada satu masa cikgu tak masuk. Bebudak laki dah lesap ke kelas 4S yang kosong untuk 'shooting' haha. Dalam kelas tinggal laa perempuan-perempuan cantik sahaja. Enjoy sesama kitorang, hihi dan sangat laa best bila boys takde dalam kelas. Rasa macam tengah sekolah kat sekolah perempuan sahaja. Masa itu laa, main ukur-ukur tinggi dengan Ipa. Mula-mula berdiri kat belakang, suruh diorang tentukan siapa yang lagi tinggi. Aku atau Ipa? Diorang tak boleh nak tentukan. Hehe. Pergi main kat depan pula, paksa Ipa berdiri rapat dekat papan putih. Amik marker lepas tu tanda ketinggian dia. Lepas tu, aku pula berdiri kat situ. Tup tup, diorang gelak sebab sangat laa jauh perbezaan garis itu dengan aku. Maknanya, aku ni lagi rendah arghh tidak. Aku rasa itu cuma lah kesilapan teknikal. Mungkin tangan aku  yang salah menconteng... kan Ipa? =P Asyik gelak aje sepanjang masa tu. Wah, bebudak ni geleng kepala je tengok aku dan Ipa kecoh. ^.^

Khamis. Hari yang ditunggu-tunggu! Dah agak boleh balik awal kan. Teringat kata-kata Cg Alisah pada hari sebelumnya... cikgu cakap, kalau cikgu jadi pengetua... kalau boleh pukul 7.30 pagi datang sekolah, pukul 8.00 pagi terus cikgu kasi balik. Hihi. Agak boring sebenarnya hari itu. Sebab? Cikgu tak masuk kelas sangat. Yeah yeahh. Kitorang, apa lagi... enjoy je laa :) Borak-borak, kebanyakannya mesti pasal raya dan kerja sekolah. Huuu, nasib baik kerja sekolah tak banyak. Sayang cikgu muahh muahhh!




















Main conteng-conteng papan putih, main kasi-kasi kad raya. Bila pukul 12, bebudak ni memang eksaited nak balik terutama budak asrama. Jadi, sebelum masing-masing blah... salam dan cium-cium pipi sambil mintak maaf selamat hari raya bla bla bla. Yang syoknya, kali ini aku paksa bebudak yang berketinggian melebihi aku (Husna, Azlina) merendahkan badan mereka dan aku meninggikan diri aku bila nak salam supaya aku nampak lebih tinggi daripada diorang! Haha. Gelak je kitorang. Bila tiba masa nak salam dengan Farahim dan Eisyatun, aku ni siap berdiri atas kerusi lagi. Well, saya memang tinggi! :D


Pergi bilik guru dengan mereka. Salam, mintak maaf dengan cikgu-cikgu.


Tapi, aku dengan PqahManaf balik pukul 2 petang T________T. Melepak dulu. Tengok bebudak itu buat vid, kacau siket-siket, gurau siket-siket, mitak maaf dengan bebudak tu then tengok cerita charlie chocolate ke apa nama dia tu huuuu. Syok tengok cerita tetiba si Afiq adik PM panggil pulang. Wah, jom pulang. Macam comel je Afiq cakap 'nama-nama' dengan aku. Alahai, adik junior yang manis. Dan, hai Azhan yang comel pemalu. Haha.

Okey, jom masuk cerita kad raya.

Tahun ini, banyak jugak laa aku dapat kad raya. Hehe. Duit raya pun dah dapat hasil kutipan daripada cikgu-cikgu dan kawan-kawan. =)

Terima kasih ~ ♥ ♥ ♥ Putera HazimSyafiqah AmandaNor NazifaChe Nur IzzatiSiti Hajar AfiahBasirah HusnaHusna MadihaHusna Munirah, Pqoh ♥ ♥ ♥

Haha, yang paling unik kadnya... mesti laa Hazim kan? Unik sangat-sangat laa unik. -_-" Memang satu dalam sejuta laa Zim. Sangat-sangat hargainya. =D

Dan, yang paling buat aku rasa terharu... kad daripada 'double taller' huhu cena & pqoh. Huhu. Diorang siap letak gambar Safee Sali dengan ditittlekan Kesayangan Hati. Auw, korang. Sayang korang sangat-sangat! Mereka menggelarkan diri mereka double taller dan aku dapat gelaran baru daripada mereka iaitu Mc'Cheaq. Waaaa,  dah laa si AA dah panggil aku nDek. T___________T


aF ~ Aja, sayaaaaaaaaaang Aja.

Selamat Hari Lahir (250895) kepada kawan keshayangan kami... Ilman Hakim =) atau nama manjanya boyo Ime. Semoga bahagia dengan hidup dan ceria-ceria selalu! Peace, no war ~






No comments: