Monday, April 5, 2010

' Be a strong girl ! '


My [ Cokelat's ] ,

Hari ni memang ada banyak episod .



Kejap episod sedih .

Kejap episod gembira .

Kejap episod hati .

Kejap episod kawan .

Kejap episod kasih .

Kejap episod gurauan .


Pagi tadi , pergi sekolah dengan senyuman . Setelah semalaman berduka akibat result . Haha . Thanks to Nud and Eemin . Dan hasilnya , aku bisa tersenyum hari ni . Yup , i'm not fear to failure . InsyaAllah . Hehe , dan pagi tadi dapat markah BM dengan rasminya . Unfortunately , got B . Uhuks , penangan kertas satu ! Sebab aku dapat sikit sangat kertas satu . Kertas dua boleh dikatakan semua bahagian markah agak tinggi tapi , dibahagian komponen sastera .. saya membuat kesilapan . Alaa , rugi sangat . Tapi , pengalaman merupakan guru yang terbaik .

Sebelum rehat tadi masa Pai , ustazah sibuk . Jadi , pergi library . Buat kerja sendiri . Aku duduk dekat bahagian papers . Baca majalah , papers . Dengan fatin dan si ketua kelas yang menyibuk . Haha , borak - borak dengan si ketua kelas aku tu . Borak gitu je laa , pasal result . waaa , apa apa je laa . Rehat tadi pergi koop , dengan tak malunya suruh si ketua tu belanja jugak , tapi nak buat macam mana .. dah ketua aku tu pemurah sangat orangnya , tak dapek eden .. last-last ada budak pengawas tu hulur satu cokelat kat aku , free . Wakaka . Tengs . :)

Dan matematik tadi , really thanks to JieJie . Sebab lepas kitorang berbincang , JieJie pun nak tengok k 2 aku . Ahaa , dapat juga naik gred ! . Thanks Allah dan JieJie . :) Setakat ni result memang menurun habis . Memang tak terduga laa . Tapi , seperti yang kawan-kawan aku cakap ' redha je laa ' . Hihi , yup . Maybe nak mengajar aku supaya aku lebih berusaha nak dapat apa yang aku nak , kejayaan .

Petang tadi selepas balik , terus pergi jumpa teacher . Tanya pasal semua soalan math yang aku salah . Tapi , bukan banyak yang aku salah .. cuma banyak yang careless . Sangat geramm . Haha , bayangkan .. sebab kira sifir tujuh salah . Dapat kosong . Adeih , hihi . Then teacher kesayangan aku cakap ' awak ni bukan tak boleh jawab , tapi banyak cuai . '

Aku pun senyum , dan sengih . Hehe .

Teacher pun sambung lagi ' ni nampak macam awak tak fokus masa jawab exam math ari tu . kalau tak mesti boleh jawab lebih baik lagi , kan ? '

Sekali lagi , aku senyum . Dan lepas bincang-bincang dengan teacher . Aku pun cakap ' terima kasih teacher ' .

Teacher pun senyum dengan manisnya , ' okay , tak apa . Exam lain ada lagi . Buat yang terbaik masa tu , dan kalau ada masalah , jumpa teacher tau . '

Haha , teacher sangat baik dan sweet . Sayang teacher . Lepas jumpa teacher terus pergi pustaka . Sorang - sorang . Buat pembetulan soalan . Hmm , sebelum tu sempat cakap - cakap dengan Fifah , k gra , dan KP syadid . Haha , entah apa apa laa aku tadi . Mulut tak berhenti . Lepas diorang dah pergi , akhirnya aku keseorangan dalam kesunyian lalu membuat kerja math sehingga siap . Aku rasa tadi lah aku paling khusyuk buat kerja . Tiada bicara , hanya pensel mencorak perkataan :D

Okay , stop for now . Hurm , tadi aku peluk Meny . Kesian dia , nangis sebab teringat :( . Nadia pun tolong pujuk . Dan , zati tadi pon terikut dah dengan Meny . Korang semua , jangan sedih - sedih lagi tau . ' Be a strong girl ! ' , macam vamp cakap kat aku . Dan gurls , sayang kamu semua tau !



No comments: