Saturday, April 17, 2010

Ukiran kata ,


Salam [ Cokelat's ] sayang ,

Hehe , hari ini aku pun tak tau apa yang jadi . Sejujurnya aku terlalu mengikut kata hati . Hati ? Perasaan . Dan kegeraman serta aaa ! Aku pun tak tau nak sebut macam mana . Huhu , susahlah kalau ada hati dan perasaa ni . Huhu , tapi alhamdulillah .. Aku bersyukur sangat sebab ada kawan - kawan yang selalu buat aku senyum dan tertawa . Macam tadi , sebelum pergi tuisyen memang agak-agak sangat bad mood . Huhu . Dan , lepas sampai sana ... Terus okay . Ceria sentiasa . Hehe . Sepetang tiada di rumah , ada tuisyen . Dan , sangat seronok .

Tadi kan , sementara menunggu cg Amen Sj datang ... Sempat lagi kitorang berkumpul kat bawah pokok mangga . Cg Dina bagi air . Hehe , sambil borak - borak dengan kawan - kawan tersayang . Ohooo , kemudian barulah sambung belajar sejarah dengan sempoinya . Hari ini , Muzakkir , Azzim , Fieyah , Fieny , Ba , Jihah dan aku je yang datang . Ohoooo , sangat seronok .

Dan bila balik tuisyen , mood aku sudah kembali . Aku sudah jadi seperti dulu . Yeayy :) Malam ni tuisyen BM tak ada . Jadi , mari kita buat baik . Jom pergi buat kerja sekolah , kerja kursus dan apa - apa yang berfawa'ed . :P

Jadi , HATI . Sila jadi KUAT ! :)

Semalam , sementara tunggu my papa ... Sempat borak dengan A[Ie]-Fa , dan dia bercerita . Kami berpegang erat . Cewahh , tak adalah . Cuma peluk je , sambil cakap-cakap . Okay , aku paham perasaan dia . Begitu juga perasaan kawan baik aku yang sorang lagi . Mereka bercerita . Bermakna aku harus mendengar semua , dengan baik . Walau apa pun , mereka berdua tetap kawan aku . Dan , aku bagi A[Ie]-Fa kata - kata yang aku ukir buat dia ...

* * * * *

Setiap ceritera yang hadir itu , punya banyak kisah tersendiri . Ssekali melukakan , sesekali menggembirakan . Kita tak selalu dapat apa yang kita mahu tapi kita dapat apa yang kita perlu . Orang selalu kata ' semuanya ada hikmah ' . Dan memang ada hikmah . Kerna pahit , hati menjadi tabah , kuat . Kerna bahagia , hati menjadi lembut , bahagia .
[ Sya Izz 160410 ]


6 comments:

pQah_qiLah said...

ceh, pelok epa bena.. aku ko xpelok pown.. arituh bkn men lg mg backup ak.. dgn epa len plak.. smpai hati kau!!!!! ble aku kate aku ilang kwn2 aku, mg kate dop. tp nih ape??? aaaaaaaaaaa!!!! sakitnye ati aku... sabar qilah, sabar.. sabar tuh kan separuh dprd iman.. ingat... huh... aku jahat sgt kot. sbb tuh majoriti besfren aku lari pgi kat epa.. termasuk yg terlalu istimewa tuh.. redha lah wahai hati....

Sya Izz said...

hahaha , qilah cayangg oii . sbr2 . hehe , bukan ak peluk epa . epa yg peluk aku wess . ahakss . adoi , aku dilemma nie . qilah ni , ko lah kawan baik ak tau .x bermkna ak peluk epa , ckp dgn epa ... ak syg epa lebih . hishh , ko nie . mana ado aku ckp berjam3 dgn epa . ngn ko jer tau . ak x slhkan epa dgn ko . ak backup korang berdua . tp , yg ak x backup ... si budak tuh . yg prnh jd ehemmm ko n skang ehmmmm epa . heh3

Jiehah said...

hemmmmm.....
apelah korang nie........
asyik gadoh jer keje die...
x baek taw.....
tp aku taw....
korang gadoh2 sayang....
coz korangkn shabat sejati for eve..

Sya Izz said...

waahahaha , ni sayanggg jieja nih . huhu

pQah_qiLah said...

sejati ker?? sejatilah.. kaula kawan aku qa.. sorry, aku emo ckit... al maklumlah... hehehehe...

Sya Izz said...

hahaha , x laaa . dua tiga jati . huhu , yer laAAA . Ko tu memanggg , dlm proses menggelenyakan diri kan sekarang ni ... wakakaka