Thursday, April 22, 2010

Kanak - kanak Rushd .


Assalamualaikum .. Hari ini masih lagi ada dua cerita . Hehe .


Cerita 1 : Nije jadi hero .

- Semalam ada kelas PAI . Tiba-tiba masa giliran Husna , Ida dan Nadia membuat pembentangan , black out terjadi ! Waaahaha , masa itu dalam pukul 9.35 malam . Tapi , yang anehnya ... black out terjadi macam selang seli begitu . Kelas S dan K tak kena . Tapi , kelas R yang berada di tengah - tengan pula yang tiba-tiba jadi gelap . Ahaa ! Yang bagusnya , kali ni gurls tak menempik . Hanya diam dan biasa . Tak laa berapa kecoh sangat .

Lepas tu , kami keluar . Kelas lain tetap teruskan belajar laa kan . Kemudian , Nije masuk kelas 2 S yang etrletak bersebelahan dengan 3 S . Tapi , pintu kunci . Dan dia dan Muzakkir masuk ikut tingkap . Waahaha . Sangat rocks . Kemudian , ambil meja . Letak pula kerusi . Panjat lubang yang ada kat atas pintu , nak masuk bilik suis tu .

Dup , dap . Waa . Tiba - tiba , kelas K dan S jadi gelap juga . Kanak-kanak ni habis menjerit ' Nije!! ' . Hahaha . Lepas tu , cerah balik . Gelap , cerah . Gelap cerah . Ahaaa , konklusinya .. Hanya mampu diucapkan kepada Nije ' tahniah atas percubaan ' . Wakaka . Last-last , masuk belajar dalam kelas T . Okay , tamat sudah cerita memori satu pada malam kelas tambahan PAI 210410 .


Cerita 2 : Kanak-kanak Rushd

Hari sudah 220410 . Jadi , dengan cerianya daku melangkah kaki , menuju ke sekolah . Hak , hak , hak . Pagi tadi ada masa PJ . Jadi , kami main bola beracun a.k.a. bola bayang . Waaa , geng aku kalah . Tapi , sungguh . Memang best sangat . jadi teringat memori lama sebab masa darjah 6 , wajib kitorang main permainan ini setiap minggu . Sangat manis . Tadi , siap main berstokin saja . Buang kasut . We're rocks today !

Ngeee .. Lepas itu belajar BM kejap . Then , masa PS . Cikgu bagi pilihan . Kalau nak buat benda lain , buat . Kalau nak melukis , melukis . Orang yang melukis ini , cikgu buat pertandingan tau . Sebab tu cikgu tak paksa . Maka , aku dengan bangganya menyerah kalah sebelum berjuang . Wakaka . Nak suruh aku melukis ? Hehehe , memang jadi orang lidi terus .

Jadi , aku dan Nad menghias kelas . Buat itu ini . Dan , nahnu nata'awun ! Kami bekerjasama . Yeayyy ! Ahaksss , pergi rehat . Kemudian masa Geo . Belajar tapi memang tak masuk laa dalam kepala aku . Sebab aku kerabunan hari ini . Wakaka , tak ingat pakai spek . Tertinggal kat rumah . Tapi , tak habis-habis orang tegur aku sebab tak pakai spek . Wakaka , popular saya hari ini tau ! [ perasan ] .

Masa Pai , ustazah tak masuk . Jadi , sekali lagi kami menghias . Bla , bla , bla . Okay , tangan sudah tidak mahu menaip . Cerita yang ingin dikongsi cuma setakat ini . Memori cinta yang sentiasa di hati . Jadi , untuk menyerikan memori ... Kami siap berposing lagi ! Waaahaha , kanak-kanak Rushd !


































[ Tamat ]

2 comments:

jiehah said...

woitt.....roka!!! nape kau ltak gmb0r aku???malu laaa...hehe

Sya Izz said...

kah3,suka ati ak r . kn gmbr tu ak punyaaaa...