Saturday, April 24, 2010

~ Tiada cerita .


Salam sayang ,

Ahaa ! Hari ini sebenarnya tiada cerita pun . Tangan ini sekadar menaip mengikut kata hati . Ahakss . Hari ni terasa bebas ~ daripada henset . Sebab hari ni kawan-kawan aku hantar mesej tapi tak terbalas lantaran ketiadaan kredit . o.oo sen . Jumlah yang ada dalam henset purple yang berlogo princess pink itu . Kah3 . Jadi , tak perlu susah - susah lagi . :)

Tadi kan parents aku sekolah . Kak Atin sayang ada kelas tuisyen . Sarah balik rumah tok . Tinggallah aku , Farah , Adam dan Adib di rumah . Waahaha . Duduk kat rumah hari ini memang membosankan . Tengok tv , main pc , kemas rumah sikit-sikit dengan Farah . Waahaha . Farah ini aku memang respect sangat . Dia seorang yang sangat rajin dan berdikari walaupun baru berusia lima tahun . Aiyoyo , tak macam kakak - kakak dia yang bertiga ni . 

Dalam pukul 12 tengah hari gitu , Farah nak suruh aku blend air milo . Waahaha , malasnya . Kebetulan aku tengah baring atas sofa masa tu , jadi aku panggil Farah datang kat aku . Cakap ' mari nak peluk dulu ' . Haha . Aku angkat Farah naik atas sofa , aku peluk dia dan tidur . Wakaka . Dia pun tidur jugak . Ngeee . Kami bangun sama-sama dalam pukul 1 lebih , sebab mama dan papa dah balik . Jadi , bising laa rumah . 

Bila bangun je , perkataan pertama yang keluar dari mulut aku ' sian ko Farah . Nak minum air milo . Meh teman kakak gi dapur , nak wat air ' . Haha , terus bangun bersama Farah ke dapur . Buat air milo blender . Minum-minum . Pukul 0415 pergi kelas BI . Enjoyy !!


Nota cinta : 

Selamat hari lahir , Basirah Husna .

Wahai bidadariku , engkaulah mawar berduri . Sentiasa mekar di taman larangan . Di sebalik keayuanmu , terselit suatu keindahan . Keindahan muslimah sejati yang berpaksikan tunjang keredhaanNya . [ SI , 240410 ]



No comments: