Saturday, April 10, 2010

H. A. K. 2010


Salam .

Huhu , sudah lama rindu mahu menulis blog . Tapi , tak sempat . Hehe . Okay , sekarang Sya Izz nak bercerita . Haha . Hurm , tadi kan sekolah . Ada majlis Hari Anugerah Kecemerlangan untuk tahun 2009 . Tapi , start petang laa . Aku kena buat video yang bertajuk ' Lensa Kamera Sepanjang 2009 ' . Jadi , hari khamis dah buat sikit - sikit . Jumaat pun buat . Ingat nak buat sehingga siap .

Tapi , malam tu lepas cakap dengan dia ... aku boleh pula tertidur . Huhu , bangun dalam pukul 0530 pagi . Waaa , video tak siap lagi ni . Okay , terus buka pc . Siapkan video , boleh laa buat sedikit sebanyak . 0640 baru bersiap . Bertolak ke sekolah pada pukul 0717 . Waduh3 , memang lambat laa . Hantar k ain pergi resort dulu . Dan , hasilnya ... Nama ku tercatit dalam rekod pelajar datang lewat . Waaa , rosak kredibiliti . Hehehe :)

Naik atas kelas letak beg , terus keluar . Ops ! Sebelum tu minta izin dengan cg Asiah dulu . Ehm , pergi maktabah . Jumpa ustazah Hanifah , pasal video tu laa . Ahaaa , maka dengan bertungkus lumusnya dari pukul 0800 sampai pukul 1040 pagi , aku siapkan video tu . Hehe , nasib baik buat kerja dalam air-cond . Hak3 , kalau tak .. mahunya pengsan kat situ . tup , tup ! Arh , video tak boleh save . Dua tiga kali try , godek punya godek :P akhinya ... alhamdulillah jadi . Saat menunggu 95% siap saving tu , punya lah berdebar aku dengan ustazah Najiah . Dan , yess ! Jadi . :)

Tapi , aku tak pergi rehat pun . Terus ikut ustazah Najiah pergi dewan makan . Ustazah pasang LCD , laptop semua . Oh yaa , ustazah suruh ambil CD kisah dari Al Quran kat maktabah . Jadi , aku pun naik atas kelas dulu sekejap . Sebelum pergi , sempat minum air teh ais Jhah dengan Zaty , makan roti Jhah aku yang tersayang tu . Haha , kalut aje tadi .

Dan , dalam pukul 12 lebih gitu , pergi makan kat kantin dengan ustazah . Actually , dah dapat nasi bungkus kan .. jadi , ustazah belanja aku air dengan roti . Hoho , sweet . Then , naik kelas . Borak - borak dengan kawan sekejap . Lepas tu solat zohor . Jumpa k Moona dengan k Jezz . Diorang sangat cantik sekarang . bermake up juga sikit - sikit . Maklumlah , diorang kata diorang kan dah tua . Hihihi .

Dalam pukul 2 petang , baru start majlis . Pasang video tapi agak kabur kat skrin . Memandangkan aku kena jaga bahagian slide show tokoh pelajar SMKANI . Maka , aku duduk kat depan laptop di luar dewan dengan cikgu-cikgu . Hehe , sementara menunggu slide show tu .. sempat borak dengan ustazah hanifah , bergambar dengan kawan - kawan . Hak , hak .

Rakam persembahan nasyid tadi . Hoho , baru aku perasan yang sangat sedap suara Fifi ... Kat akhir - akhir tu best pasal slow je . Hehe . Aduh3 , bisa cair aku dengar suara dia . Tapi , opss ! Tak boleh , nanti pontianak makan aku . Hahaha . Ok , siap slide show semua .. Majlis anugerah pun tamat . Sekian ....











P/s : Teringat masa gambar slide show kak lin yang terakhir , teacher rose kat tepi pun cuit aku . Dan dia cakap

" nanti pelajar nama Sya Izz pula yang jadi macam ni .. "

:)

5 comments:

anum_taec said...

uit..k.jezz sorg jer eh ngku da tue..
k.anum lom k..still sweet 17 ag..haha
bese la kan..org mde la kte kn..

kih3

anum_taec said...

nice work ah iqa..
da jdi org kuat kt sklh..bgush3

nnti leh la ne iqa lak jd cam k.lin tu ek..^^

anum_taec said...

oops..se ag eh..
bab makeup2 tu serah je kat k.jezz iqa tu..
mklum la ye tu da jd kkk ipar seseorg kn..ha333

Sya Izz said...

hahaha , komen yg sgt3 good k anummm cayangg . hihi

anum_taec said...

hi3
=p