Monday, April 26, 2010

P - Bidadari


org kata mereka nak jadi 
macam bidadari , bidadara kat syurga
aku kata , aku pun nak jd macam tu jgk
tapi , entah kenapa aku selalu cakap
' aku langsung x layak '

aku nak selalu muhasabah cinta
tapi , hampir setiap masa aku lalai
aku nk jd hamba DIA yang selalu
ucapkan kata-kata cinta ,

Tuhan , jangan bg aku lemah
kuatkan hati aku
sebab aku mahu hati aku milikMu
dan aku tahu yang semua yang aku ada
sememangnya kepunyaanMu

Fatimah AzZahra , puteri rasulullah yang cekal
Ainul Mardhiah , ketua bidadari syurga 
Sumayyah , wanita yang hebat
Rabiatul Adawiyah , wanita yang tabah
Aisya Humaira , si gadis yang kemerah-merahan
Siti Khadijah , wanita yang paling unggul .

Mereka semua srikandi Islam ,
tidak kenal lelah , hanya kerana Islam menjadi tunjang
kekuatan mereka yang cinta mereka 
sentiasa berlabuh hanya untukMu 

Tuhan , tabahkan hati ku sekuat mereka .

S.I. 200310
 
 
 
 

No comments: