Sunday, April 18, 2010

Mencari Cinta Sempurna .


Salam cinta diari [ cokelat's ] ku tersayang ,

Hehehe . Kenapa tajuk di atas begitu ? Hoho . Tak ada apa - apa . Eh , nak cerita ni . Ehem , ehem . Hari ini gembira sangat di sekolah . Hihi . Tadi masa KH , buat projek di bengkel . Hehe , punya lah seram nak potong kayu tadi . Sejuk tangan - tangan . Aku tak boleh lupa yang Mirah cakap kat belakang aku ' Iqa , bismillah dulu .. ' . Macam kalut gitu nada suara . Hehe , dan . Alhamdulillah , berjaya juga aku memotong kayu sendiri . Haha . Teringat pula masa tingkatan 1 , memang aku laa bab potong memotong ni . Naik tingkatan 2 , terus tak pegang langsung . Pssssttt , bunyi dia kuat sangat . Takut . Hehe . Dan , sekarang ... okay sudah .

Oh yaa , tadi aku dengan Nad bersubahat . Kami jadi budak jahat nakal . Hehe , kan ada mesin nak las kayu . Mana ada kertas pasir leni . Jadi , masa kawan - kawan tengah sibuk mengelas kayu diorang ... Aku dengan Nadia pun buat satu misi . Heh , heh . Lagipun , ramai tengah guna ... Aku dengan Nadia pun nak guna juga tapi letih menunggu . Jeng , jeng . Aku cover Nadia , so aku berdiri depan Nadia . Nadia berdiri kat belakang . Okay , set ! Satu , dua , tiga . Zzzzzzzz . Mesin tiba - tiba berhenti bergerak . Erkkk . Dan , eh ? Apsal bergerak balik ni ?! Budak - budak ni kecoh mengomel sesama sendiri . 
 
' Wei , jangan laa buat kuat-kuat sangat . '

' Weh , jangan laa ramai-ramai sangat . '

' Eh , bakpo berhenti ni ? '

' Ish , jangan laa tekan kuat sangat kayu . '

Hahaha , aku dengan Nadia memang rasa nak terguling je tengok muka innocent kawan-kawan . Dua tiga kali juga kami buat macam itu . Last-last , kami buat dan tinggal macam itu aje . Tutup suis dan tak buka - buka . JieJa sayang dah menempik dah ' base Nadia ' . Hahaha , memang sakit perut tadi ketawa . Masa mula - mula kitorang buat nakal tu , budak - budak ni tak perasan . Sebab mesin tu memang dah sedia uzur . Cewahhh . Hahaha .

 

Lepas Kh , singgah koperasi . Beli milo . hehe . JieJa pula saket sikit . Dua dutch lady dia beli . Hihi . Okey , masuk kelas ... Aku tegur I M . Okay , nampaknya dia dah okey . Senyum selebar-lebarnya okeyhh ?! . Hihi . Masa rehat , JieJa pun mengumpul keberaniannya ! yakni berjalan ke tempat I M dengan membawa sekotak dutch lady . Yummm , yummm . Kah3 . Lepas tu , IM dengan JieJa ni asyik kena je dengan kitorang . Budak lelaki kenakan JieJa . Budak perempuan kenakan I M . Kerna sekotak Dutch Lady . Waaahaha , kelakar kalau diingat kembali . Haihh :)

Masa BA tadi , huhu . Alaaaaaaaa , tak nak tukar macam format lama balik , imtihan nanti . Dah biasa dengan sekarang laa . Malah , rasa lebih senang yang sekarang walaupun format belum tahu dan setiap kali imtihan , format tidak teratur . Alah3 , geram je rasa . Comel aje ustazah Rohani tadi . Ustazah cute ! Hehe .

Masa Geo , buat kerja sendiri . Jadi , dengan tekunnya kitorang menghias kelas . Hehe , sebenarnya hias kipas je . Dengan bintang , bintang . Waaahhh gitu ! Ahakss . Petang tu pula , singgah maktabah kejap . Susun buku , makan . Naik atas kelas baik . Menggedik dengan P3Q2L , Yana , Wani , Eyrah . Haha . Memang galak laa budak - budak ni . Huhu . Tapi , dekat pukul 4 lebih tu . Aku dah jadi budak baik . Muhasabah cinta katakan . Ahakkss . Aku pergi duduk tempat aku dan siapkan latihan math . Memang tak bunyi suara langsung laa tadi . Haha , aku memang begitu . Akan ada keadaan di mana aku khusyuk dan memang tiada kedengaran suaraku . Serta di mana korang terpaksa menahan telinga mendengar suara ku yang tak pernah berhenti . Hehe .

Okay , okay , okay . Konlusinya , nak baca Andai Itu TakdirNya ! [ ketinggalan zaman sikit ] . Hehe , sebabnya ... Aku nak tahu sesedih mana cerita tu sehingga mampu membuatkan kawan - kawan aku mengalirkan air mata . Huhuhu . Sob , sob . Hehe . Biasalah , aku tak pernah menangis sebab novel . Hanya satu je yang pernah buat aku hampir menangis . Masih Ada Rindu - Mimi Afinie .





3 comments:

Jiehah said...

mende g0k sya izz....x henti2 ckap....apelaa...xpew...6tlaa....es0k i bawak stepler ngan salotep...nak tutup mulut sya izz....hehe....tp law x tutup pown best g0k...coz dpat menghepikn hidup aku yg sunyi...cewwah.....whatever....u still my frennzzz....................yg bnyak mulut...huhu...my bestfrenzzz....4 eve..

Jiehah said...
This comment has been removed by the author.
Sya Izz said...

hurhrurhrurhrur , terharu dongssssss ~ ahaksss :p