Sunday, April 18, 2010

Mencari Cinta Sempurna .


Salam cinta diari [ cokelat's ] ku tersayang ,

Hehehe . Kenapa tajuk di atas begitu ? Hoho . Tak ada apa - apa . Eh , nak cerita ni . Ehem , ehem . Hari ini gembira sangat di sekolah . Hihi . Tadi masa KH , buat projek di bengkel . Hehe , punya lah seram nak potong kayu tadi . Sejuk tangan - tangan . Aku tak boleh lupa yang Mirah cakap kat belakang aku ' Iqa , bismillah dulu .. ' . Macam kalut gitu nada suara . Hehe , dan . Alhamdulillah , berjaya juga aku memotong kayu sendiri . Haha . Teringat pula masa tingkatan 1 , memang aku laa bab potong memotong ni . Naik tingkatan 2 , terus tak pegang langsung . Pssssttt , bunyi dia kuat sangat . Takut . Hehe . Dan , sekarang ... okay sudah .

Oh yaa , tadi aku dengan Nad bersubahat . Kami jadi budak jahat nakal . Hehe , kan ada mesin nak las kayu . Mana ada kertas pasir leni . Jadi , masa kawan - kawan tengah sibuk mengelas kayu diorang ... Aku dengan Nadia pun buat satu misi . Heh , heh . Lagipun , ramai tengah guna ... Aku dengan Nadia pun nak guna juga tapi letih menunggu . Jeng , jeng . Aku cover Nadia , so aku berdiri depan Nadia . Nadia berdiri kat belakang . Okay , set ! Satu , dua , tiga . Zzzzzzzz . Mesin tiba - tiba berhenti bergerak . Erkkk . Dan , eh ? Apsal bergerak balik ni ?! Budak - budak ni kecoh mengomel sesama sendiri . 
 
' Wei , jangan laa buat kuat-kuat sangat . '

' Weh , jangan laa ramai-ramai sangat . '

' Eh , bakpo berhenti ni ? '

' Ish , jangan laa tekan kuat sangat kayu . '

Hahaha , aku dengan Nadia memang rasa nak terguling je tengok muka innocent kawan-kawan . Dua tiga kali juga kami buat macam itu . Last-last , kami buat dan tinggal macam itu aje . Tutup suis dan tak buka - buka . JieJa sayang dah menempik dah ' base Nadia ' . Hahaha , memang sakit perut tadi ketawa . Masa mula - mula kitorang buat nakal tu , budak - budak ni tak perasan . Sebab mesin tu memang dah sedia uzur . Cewahhh . Hahaha .

 

Lepas Kh , singgah koperasi . Beli milo . hehe . JieJa pula saket sikit . Dua dutch lady dia beli . Hihi . Okey , masuk kelas ... Aku tegur I M . Okay , nampaknya dia dah okey . Senyum selebar-lebarnya okeyhh ?! . Hihi . Masa rehat , JieJa pun mengumpul keberaniannya ! yakni berjalan ke tempat I M dengan membawa sekotak dutch lady . Yummm , yummm . Kah3 . Lepas tu , IM dengan JieJa ni asyik kena je dengan kitorang . Budak lelaki kenakan JieJa . Budak perempuan kenakan I M . Kerna sekotak Dutch Lady . Waaahaha , kelakar kalau diingat kembali . Haihh :)

Masa BA tadi , huhu . Alaaaaaaaa , tak nak tukar macam format lama balik , imtihan nanti . Dah biasa dengan sekarang laa . Malah , rasa lebih senang yang sekarang walaupun format belum tahu dan setiap kali imtihan , format tidak teratur . Alah3 , geram je rasa . Comel aje ustazah Rohani tadi . Ustazah cute ! Hehe .

Masa Geo , buat kerja sendiri . Jadi , dengan tekunnya kitorang menghias kelas . Hehe , sebenarnya hias kipas je . Dengan bintang , bintang . Waaahhh gitu ! Ahakss . Petang tu pula , singgah maktabah kejap . Susun buku , makan . Naik atas kelas baik . Menggedik dengan P3Q2L , Yana , Wani , Eyrah . Haha . Memang galak laa budak - budak ni . Huhu . Tapi , dekat pukul 4 lebih tu . Aku dah jadi budak baik . Muhasabah cinta katakan . Ahakkss . Aku pergi duduk tempat aku dan siapkan latihan math . Memang tak bunyi suara langsung laa tadi . Haha , aku memang begitu . Akan ada keadaan di mana aku khusyuk dan memang tiada kedengaran suaraku . Serta di mana korang terpaksa menahan telinga mendengar suara ku yang tak pernah berhenti . Hehe .

Okay , okay , okay . Konlusinya , nak baca Andai Itu TakdirNya ! [ ketinggalan zaman sikit ] . Hehe , sebabnya ... Aku nak tahu sesedih mana cerita tu sehingga mampu membuatkan kawan - kawan aku mengalirkan air mata . Huhuhu . Sob , sob . Hehe . Biasalah , aku tak pernah menangis sebab novel . Hanya satu je yang pernah buat aku hampir menangis . Masih Ada Rindu - Mimi Afinie .





3 comments:

~JiEhAn~ said...

mende g0k sya izz....x henti2 ckap....apelaa...xpew...6tlaa....es0k i bawak stepler ngan salotep...nak tutup mulut sya izz....hehe....tp law x tutup pown best g0k...coz dpat menghepikn hidup aku yg sunyi...cewwah.....whatever....u still my frennzzz....................yg bnyak mulut...huhu...my bestfrenzzz....4 eve..

~JiEhAn~ said...
This comment has been removed by the author.
Sya Izz said...

hurhrurhrurhrur , terharu dongssssss ~ ahaksss :p