Wednesday, November 3, 2010

Karnival Pasca PMR


Assalamualaikum.

Yeahh, hari ni ada program pasca pmr peringkat daerah. Hurmm, aku kan kena 'paksa' masuk pertandingan poem. Maka, aku kalah.

HAHA. Ermm, banyak laa kau punya gelak. Erkkk. Petanque dengan Poem dengan Paintball je geng Ittifaq takde wakil pemenang. Hihihi. Yang sadisnya, geng bola jaring dengan geng futsal dibatlkan permainannya. Pasal apa? Pasal padang sudah digenangi air. Takde tempat nak main. Jadi, kesian laa berhempas pulas berlatih ni. Takpe. Takpe.

Datang sekolah. Naik bas ke SMK Nasiruddin Shah. Ermm, dekat dekat dengan SMK Tengku Mahmud I dan II. Hehehe. Pertandingan syair sajak poem buat kat dewan terbuka. Petanque kat halaman sekolah tu. Nasyid nyanyi dan segala jenisnya dekat dewan besar. Hurmm. Cikgu Asiah datang. Teman kitorang. Lama tau menunggu. Hehe. Mula mula Aisyah sajak kemudian Aina syair baru aku Poem. Huhu.

Entah kenapa, masa orang tengah sajak.. Rasa tergerak hati je nak pergi dewan. Alah, bukan jauh sangat. Dengar laa juga sedikit sebanyak bunyi. Okay, pergi.. Dah nak sampai kat dewan tu, terus terdengar Fifi nyanyi. Waa waa waaa. Soutul Ittifaq dah mula. Huhu, maka berlari anak laa aku ke dewan. Hehe. Menyandar kat tepi pintu. Sengih kat diorang yang tengah nasyed. Yeahhh, geng nasyed comel..

Izzat, Fahmi, Hanif, Muzakkir, Hazim, Hafifi, Mukmin, Syafiq Nik, Kamil

Memang best giler tahap histeria! Haha. Puji geng sendiri. Hak hak hak. Dah memang kebenaran kan. Sedap je suara Fifi selaku solo. Hehehe. Okay, bersyukur sangat sempat tengok geng tu nasyed. Hehe.

Dan, pergi kembali ke dewan terbuka tu. Hak hak hak, jumpa dengan Baby Doll. Ermm, Farhanah! Kawan baek aku masa darjah 6. Waa waaa waaa. Suka amat amat. Hanah pun masuk poem gak. Sempat laa berbual bual. Hehe.

Okay, tiba giliran aku.. Menggigil je rasa. HAHA. Tak patut betol. Erkk, at least persembahan aku hari ni lebih baik daripada pidato kat sekolah hari tu. Wakakaka. Lepas aku sudah, kitorang terus pergi kantin. Makan. Hurmm, cikgu Asiah mencemar dulu makan dengan kitorang! Hihi. Kemudian, bila nak pergi dewan besar untuk majlis perasmian penutup, aku jalan berdua dengan cg Asiah. Sempat cg cerita pasal pengalaman dia mengajar kat sarawak dulu.. Pedalaman. Wawww :)

Duduk duduk dalam dewan. Hurmm, pergi kat Husna Syifaa dan Hani nun jauh di depan. Hehe. Kemudian aku dengan Cyfaa pergi kat cg azimah dan ustazah rubiha yang duduk kat belakang sekali. Berkumpul dengan empat lima orang geng nasyed. Hehe, sempat borak borak dengan ustazah kejap. Hehe.

Okay, keputusan

Nasyed - JOHAN [ Soutul Ittifaq ]
Poster - JOHAN [ Khaleeda ]
Syair - Naib JOHAN [ Aina ]
Sajak - tempat ketiga [ Aishah ]
Azan dan Iqamat - tempat ketiga [ Danial ]
Paintball - erkkk.
Petanque - erkkkk.
Poem - Erkkkkkkk. HAHA. Ape laa Sya Izz...

HEHE. Kira okay dah tu. Haha, memang bangga giler dengan Soutul Ittifaq. Hak hak hak. Okay, bila dah keluar dewan.. Cg Zimah pun cakap ' tak pe.. nanti nanti try lagi '

Haha.

Aku pun menempik siket siket ala ala manja gitu, auwwww

Aku cakap tak nak dah. Ni last time.

Hihi.

Sementara bas, sempat cakap kat sifu Zahir

'Sorry'

Dia cakap apa entah dah tak ingat laa..

Aku sambung lagi

'Mesti menang kalu mu masok'

Huhu. Maka, minta maaflah ye. Walaupun dia dengan sengihnya ucap Good Luck kat aku tu tadi masa kat meja pendaftaran nasyed. Huk huk huk.

:P

Ooo yeahhh, bas dah sampai. Jom naek. Sempat dengar ceramah ustazah bahyah tentang suami isteri apa entah. hehe, memang lucu laa. Budak budak ni pun aci main sorak sorak je. Huk huk huk.

Okay, sampai sudah ke sekolah.

Pergi bilik kaunseling. Aku Amni Izzat angkat hadiah hadiah hadiah dari bilik umi pengetua hingga ke bilik kaunseling. Berulang kali. Hadiah sangat banyak. Dan kami budak baek. :D

Ermm, aci balik berjalan beriringan dengan Cg Zimah lagi. Hehe, sayang laaa cg Zimah tu. Haha, cg pun asyik sebut pasal sebenarnya aku boleh buat itu ini cuma malu je.

Hak hak hak.

Aku pun cakap cikgu asyik cakap pasal ni je. Ni last time kite masuk.

Titik.

Heeeeeee :)










Pssstt : Bersyukur sangat ditempatkan di bumi Ittifaq. Memang takde padang bola, memang takde dewan besar, memang kawasan tak sebesar sekolah lain tapi Ittifaq teristimewa. Rasa dekat sangat dengan kawan kawan. Rasa dekat sangat dengan cikgu cikgu. Sampai bila bila, aku sayang Ittifaq!

No comments: