Saturday, July 3, 2010

Aku masih berdiri.


Aku tak perasan. Tertipu. Dengan mainan perasaan. Mudah-mudah saja aku mengalah kan? Tak, aku bukan macam tu. Aku tak lembik. Aku tak akan putus asa selamanya. Maka, aku nak jadi sekuat badang. Kuat, macam raksasa! Huahuahua.

Ku langkahkan kaki ini. Di hangat mentari pagi. Ku syukuri hari ini, aku masih berdiri. Dan aku tinggalkan masa kelabu. Dan lalu mulakan jalannya kerna-Mu. Semangat optimis diri jalan hari dengan pasti. Selama jantung berdetak, selama itupun. Takkan berhenti berlari wujudkan mimpi. Terus berlari agar hidup ini bererti. Jatuh bangkit aku kembali. Susah payah aku tak peduli. Kerna hidup hanya sekali.

Suka duka perkara biasa. Kita pasti lalu bezanya pada waktu. Bila berlari kenalah berstrategi. Jangan ikut hati, ikut hati nanti mati. Biarlah terlambat atur jalan cermat. Pelan-pelan kayuh jangan sampai otak penat. Sentiasa bawa diri hati-hati hari-hari beri erti pada diri. Jangan berhenti kejar mimpi senyuman diberi tanpa semua benci menghantui hati. Biarkan saja, takdir semua nyata. Bersyukurlah masih lagi bernyawa.

Dan aku tinggalkan masa kelabu. Takkan berhenti berlari wujudkan mimpi. Terus berlari agar hidup ini bererti. Takkan berhenti. Berlari wujudkan mimpi. Terus berlari. Agar hidup ini bererti. Takkan berhenti berlari wujudkan mimpi. Berlari...

Maka, aku bangun. Sebab, aku mahu.




No comments: