Tuesday, July 27, 2010

Drama SI [ romantis, dramatis, gramatis ]


Assalamualaikum.

Hak, hak, hak. Hari ni banyak amat peristiwa menarik. Konon-konon menarik laa. Uhuksss. Pagi tadi, macam biasa ada perhimpunan unit. Hmmm, terlepas masa BA. Busy laa, hari khamis ni nak pergi berkhemah dekat Kisana. Waa ! Budak ting 3,5 dan 6 Upper tak boleh pergi. Huhuhuhuhuhu. Terlepas peluang, nak pergi ! Tapi, tak apa laa. Sebab, Ahad cuti. Maka, kami tumpang sekaki ye ^_^

Masa Bi, bincang soalan. Cikgu-cikgu asyik ingatkan pasal trial PMR. Uhuuu. 18 hari lagi. Oo yeahhh. Masa Pi, salin jadual peruncingan. Haihhhhhh, exam exam exam. Kemudian, masa paling tragis, gramatis, dramatis, romantis iaitu Sejarah. Kah, kah, kah. Semalam lagi cikgu cakap nak bagi 'hadiah' kalau sesiapa dapat 48 ke bawah. Ngeee, guess what ? Semua dalam kelas tu kena... Kecuali Nijam. Okay, kita hulurkan tapak tangan dan dushhhhh. Berbisanya rotan. Hahaha. 

Aku pula boleh buat drama cap air mata manja. Haha. Lepas cikgu habis round satu kelas.. Cikgu pun berhenti kat tempat aku dengan Jihah. Kitorang kan sehati sejiwa, maka.. ehmm. Sama-sama kena laa. Memandangkan aku hanya dapat 38 , maka aku kena 10 kali sepatutnya. Omaigod! =_=" . Oh yaa, kami memang tak sempat rehat pun tadi.. 5 minit sebelum masa rehat habis baru keluar. Nasib baik budak-budak ni puasa. Haha. Eh, eh, eh. Sambung drama. Ngeee ~ Budak-budak semua tumpu kat aku dengan Jihah. Ceih, ingat drama atok ko ke ? Hehe. Punyalah menggeletar tangan aku. Habis lama nak hulur tangan aku. Hahaha. Last-last lima kat tangan kanan, haha. Mata aku dah bergenang. Sambil ketawa. Eishh, aku rasa lucu laa. Kali pertama, wakakaka. Nak kata sakit tu tak, tapi aku ni memang lembik sikit. Anti kekerasan, kah kah kah. Terus kecut, memang biasa. Dari kecil lagi, walaupun bukan apa sangat. Ngeee, cikgu sambung kat tangan kiri.. Tapi, 3 kali je cikgu buat. Maybe sebab aku dah buat drama. Hahahaha. Kesian kot. Jihah lagi superb. Bilangan das yang superb dan satu tangan je. Haihhh. Lepas kena tu, terus aku tunduk... tak-ada-perasaan. Budak-budak ini berdiri baca doa, aku tak berdiri. Haha, konon-konon merajuk laa.

Ceih, lepas tu habis kerumun meja aku dengan Jihah. Mc Na first datang, hahaha. Mengadu kot. Budak-budak laki ada yang cakap macam budak kecik laa, ada yang annoyed. Huh, perangai diorang buat aku ketawa. Haihhh, apa kau ingat kau dah tua ? Kita memang laa budak kecik. Ngeee ~ Kemudian, masa BM ada perbentangan. Cikgu Asiah sempat tegur aku pasal peristiwa semalam. Berulang kali juga cikgu cakap muka aku macam muka ayah aku. Ha. Ha. Ha. :D

Lepas tu, masa KH. Budak Nijam sorang tak habis-habis itu aku. Aku pelempang kan, haha. Acah je.. Tapi, boys yang lain baik aje. Tak ungkit pun kisah tadi, konon-konon kesian laa. Tunjuk caring gitu. Ke takut aku buat drama balik ? Hahaha. Atuk_Fi pun konon-konon cakap kesiannya, bla bla bla. Haha. Last-last, aku pergi belakang. Meja jauh dan hujung sekali.

Baca Al Hujurat dan Al Fath. Alhamdulillah.

Lepas solat, actually K Farhah suruh aku handle perjumpaan. Muahaha, punyalah pengecut maka aku tidak buat. K Farhah suruh cakap pasal tugas, bla bla bla je. Tapi, dushhh. Tak boleh sebab ada form 6 atas juga kan. Tak berani laa aku. Kan, orang kata apa pula.. Haihhh. Waktu balik terserempak dengan K Farhah. Sempat cerita-cerita sikit. K Farhah pun cerita gak itu ini. Huhuhu. :P

Malam ni tak ada kelas. Dan, aku mahu pergi study sekarang. 

Sudah siap menaip kisah dramatis, romatis, gramatis pada hari ini. Hari yang terindah ! Love it. Hari yang penuh kenangan. Penuh sejarah. SEKIAN.



No comments: