Tuesday, July 6, 2010

Masa indah..


Yuhuuu. Ceritera aku hari ini, macam hari-hari biasa. Tapi, tadi kan Vamp tengok gambar aku dekat PC PSS. Ngeh3. Tak apa, kami boleh godek-godek. Kami kan pengawas PSS yang berwibawa. Kah3. Nak dijadikan cerita, Vamp boleh tak kenal gambar aku. Asyik tanya je mana nye paparan ahli.. Tak ada lah. Padahal yang tengah dia tengok tu gambar aku. Haha. Oh yaa! Gambar aku masa darjah 6. Kah3. 

Rupanya tiga tahun telah berlalu dari zaman indah itu. Dulu, berbaju merah sekarang berbaju cokelat. Dulu muda sekarang tua. Dulu biasa sekarang pakai spek dah-jadi-macam-mak cik-tua. Dulu amat amat amat kuat merajuk sekarang kuat merajuk. Dulu kosong sekarang satu.

Maka, aku sedar. Hidup sentiasa berubah, seiring dengan peredaran masa. Dan, aku masih ada.. Mengambil apa yang terindah untuk dijadikan momen hidup. Mengambil apa yang pahit untuk dijadikan teladan hidup.. Yang pasti, dalam kesibukan.. Aku akan tetap mengenang. Mengenang masa lalu yang beransur hilang di senja memori...





No comments: