Monday, July 5, 2010

'Comeyl'


Uhuuu. Hari ni sempoi saja. Hehe. Aku suka waktu jadual anjal ni. Haha. Dah laa kelas R sikit, cikgu pula best-best! Hurmmm. Tadi, Geo.. Buat ulangkaji ting 2. Bab 7-Taburan penduduk. Hehe. Lepas tu rehat, dan aku tak turun pun. Cakap-cakap dengan geng. Dan dia, gunakan buku aku dengan baik sekali. Tidak sia-siakan...

Lepas tu, waktu Sn. Ececece. Nampak susah buat latihan. Tapi, bila dah jawab satu-satu... Okey je! Hak. Hak. Hak. Waktu BA laa paling sempoi giler! Haha. Tadi, sambung aktiviti kelmarin.. Hafal syair & kata hikmah dan Tasrif fe'el. Huhuhu. Ustazah sengih je tengok gelagat kitorang. Aku pula, depan ustazah.. punyalah tersasul sana-sini.. Sampai ustazah cakap 'nana [gelabah] awok ni..' Kah3. Jihah siap cakap depan ustzah 'debarnyo kito, sero mace nk jupo doktor jah'. Haha. Ustazah senyum, senyum dan senyum. Mendamaikan... :)

Then, tempuhi laa juga segala kebelitan lidah sewaktu mengungkap tasrif. Haha. Nasib baik lepas juga... Kemudian, ustazah bagi soalan. Tukar nahu. Itu yang tingkatan 2. Uhuu. Mula-mula punyalah lambat kami buat. Satu. Satu.. Ingat tasrif. Haha. Amik ko.. Penangan lama sangat tak buat latihan. Yang sweetnya, masa soalan no 7. Ecece. Ustazah terangkan kat depan.. Lepas tu aku buat.. TUnjuk kat ustazah. Ustazah tengok, sambil angguk-angguk. Tiba-tiba ustazah sengih. Tengok aku tukar ism nama untuk jam'u muannas Fatimah jadi Fatimatuna. Haha. Sepatutnya Fatimaat. Terpengaruh dengan jam'u muzakkar salim. Hua. Hua. Hua. Tak apa3. Ustazah cakap 'pandai doh nie..' Haha.

Hehe. Ada kelas tambahan Sn. Okay. Electricity. Satu-satunya bab yang aku paling 'suka'. Haha. Kenapalah bab ni wujud?. Huhu. Ahakss. Kemudian, pergi maktabah. Ngeee~ Siapkan WaktuOperasi. Ada Aesyah dengan aku. Dengan gembiranya, kami menata rias itu WaktuOperasi. Segala benda dah guna ni.. Kertas bulat, benda yang bersinar hijau, bunga plastik kecik.. Macam-macam. Haha. Komen K Gra 'comeyl..' Hahaha.


Maka, sekian sahaja untuk hari ini. Hari yang penuh ceritera terindah. :)





No comments: