Tuesday, July 20, 2010

Senyummmmmm.


Salam.. Ngeee ~ Hari ni cuti umum. Haha. Saket jiwa, sebab TERbanyak tidur pula hari ni. Haihhh.. 

Semalam, tidur kira-kira pukul 0218 pagi. Ooo yeahhh. Buat apa? Mula-mula duduk saja je, kemas bilik. Dalam pukul 0012 pagi, baru start buat BA.. Ustazah sayang bagi lapan gambar jenis situasi. Satu gambar tu aku buat 7 ayat. Maknanya, 56 ayat semuanya. Maka, bersengkang mata lah aku dengan sebutir buah kamus Allughotul Al 'Arobiyyah... Sempat tanya beberapa butir perkataan kepada fi_atok. Haha. Betapa malasnya mahu belek kamus. Sebab itu juga, ejaan berterabur. Muahaha.. Dah mengantuk amat dalam pukul 2 pagi, tapi bertahan.. Sebab aku tak akan tidur selagi kerja BA tak siap.. Dan, aku berjaya! Ooo yeahhh.. Hampir mengalah, sebelum tiga gambar terakhir siap.. Tapi, tak kira.. Tetap buat.

Pagi tak buat kerja, muahaha. Tengah hari around 12 lebih, buat BM kejap. Siap! Then, baca The Bicycle;MacLean Patrick.. Tup, tup.. Tertidur.. Bangun.. Solat. Sambung tak buat kerja. Ha. Ha. Ha. Tengok tv kejap. Nampak sangat pemalas.. Muahaha. Petang, buat sejarah. Cikgu bagi soalan PMR '06 '07 '08. 60x3 = 180. Oo yeahhh! Tapi, buat '06 je. Tertidur pula.. Huahuahua..

Malam ni, part yang paling best. Busy, haha.. Sebab asyik tanya budak itu budak ini ada kelas ke tak? Hurmm. Ada cikgu kata ada, ada cikgu kata tak ada. Aku sms Cg Aya, cikgu cakap ada. Hurmm, fikir fikir fikir.. Terus pakai jubah, sarung jilbab dan stokin.. Ambil buku SJ dan BA.. humbankan dalam beg. Malam ni kelas PAI, tapi tak bawa pun buku. Dapat rasa Cg tak ada. Ok. Firasat aku betul.. Hahaha. Maka, aku dengan Ida siapkan Sejarah. Tengs Ira tolong check BA aku.. Haha. Ejaan memang banyak berterabur. Hentam sajalah... Siap. Kemas kelas. Wahhh. Budak-budak asrama ramai dah turun.. [yang tak ada cikgu laa].. Kelas S dan K je ada cikgu.. Kelas yang tak ada boleh kira macam prep laa. Muahaha. Di sebabkan ada Bilah, Siha, Atin, Amni, Wawa je.. Maka, daku siap menempik lagi.. 

'wei, sapo tak dok kijo! Jom ngemas'

Haha. Fasiha sengih.. Dia cakap 

'iqa ni meme, time dia kena tugas.. dok tugas.. time dok tugas.. rajin pulok..'

Hahahaha. Kenapa aku ketawa? Sebab, aku memang liat bab bertugas pagi-pagi. Muahaha. Nasib aku baik, sebab dauron litanzif alfasl letak nama aku dekat yaumul ahad. Maka, aku sampai je.. Terus turun perhimpunan. Haha. Kadang-kadang kena hentam-hentam manja, aku ambil lah penyapu.. Buat-buat Jadi rajin.. Haha.

Okey, tamat sudah cerita hari ni.. Ngeeee ~ Sudah , esok sekolah. Sila senyummmm selebar-lebarnya. Senyummmmm daripada hati. :D



No comments: