Monday, July 26, 2010

Mahu Membebel


Assalamualaikum.

Wohoaa. Pagi tadi turun ke bawah. Kitorang ambil gambar untuk banner PMR. Hurmm, banner SPM dan STPM dah lama terpampang. Wakaka. Tak aci betul. Ehemm. Waktu BA tadi belajar qawa'ed atof. Ooo yeahhh. Yang mana tabi', yang mana matbu'. Rasanya laa. Hak. Hak. Hak. Petang lepak dekat pustaka. Dengan Eme dan IzatAya, lepas tu Epa dan Mirah datang join. Masing-masing buat kerja sendiri. Uhuuu. Petang tadi, lepas waktu solat.. Asmaq dengan Wani mari hantar kek. Hahaha. Kak Mimi kirim. Ngeee ~ Gembira tak terkata, hahaha ! Sepotong kek yang dibungkus comel dalam kertas yang dilapik tisu. Ahaksss, bahagi dengan Pqah Manaf.

Oh, hari ni juga.. Aku buat kerja gila dengan Jihah.



Saya tak marah. Cuma, tak suka. Erkk, tak berapa. Bukan saya nak tunjuk lagak sebab selalu pakai blazer. Bukan juga nak tunjuk pandai kalau saya cakap kenapa tak pakai blazer. Saya masih guna nada gurau gurau, nada membebel macam mak nenek sambil senyum, sebab tak nak sakitkan hati siapa-siapa. Muahaha. Walaupun saya hanya penolong setiausaha, tapi saya ada hak. Malah, kalau saya tiada jawatan pun saya berhak. Kejap, adilkah saya terpaksa berpanas-panasan walhal awak kamu berdingin-dinginan ? Kalau lebih ramai tak endah, lebih baik lupuskan terus. Tak payah pakai belaka. Kan senang, ingat saya suka ke pakai ? Saya tahu tak siapa suka, tapi kena juga kan.. Kadang-kadang saya pun tak TERpakai juga. Tapi, kadang-kadang. Okay, ingat saya tak boleh memberontak ? Ingat saya tak boleh buat macam awak kamu buat ? Tapi, saya juga akan kena nanti.. acah je Hak. Hak. Hak. Kalau macam tu, lebih saya cakap dekat ustazah biar kita tak payah pakai belaka. Biar adil, biar semua orang berdingin-dinginan. Kalau ustazah merepek atau cakap apa apa maka saya akan cakap, saya tak mahu berpanas-panasan walhal orang lain berdingin-dinginan.. Saya tak suka, kalau orang lain boleh selamba saja tak pakai, kenapa saya mesti pakai ? saya dah tak boleh kompromi. Kalau macam tu, saya pun tak mahu pakai juga ! Tak apa , tak apa. Kita dengarlah kita punya KP[P] membebel lepas tu kita buat dunno, setuju ? Dah, dah.. Dengarlah saya membebel hari-hari. Saya tak akan penat membebel tak kira di tepi jalan, tepi koridor, dalam kelas sebab saya memang suka membebel :)

Okey, SEKIAN.



Ps ; 'berdingin-dinginan'.. ada ke ? hahaha.
Ps ii ; diamkan entry ini. entry luahan.

2 comments:

z@hir_ReVoLuTiOn said...

ermm.....2 laa kn organisasi pss ni nmpk cam x serius dlam sesuatu bnda kn..btol x?? masalah balazer ni erk..x leh nk kata sbb orang disekeliling sangt2 mempengaruhi..let's make a discussion and make a rule..but who is the person ?? the person who responsible to take this job..

Sya Izz said...

wawawawa.. mana ade mmpengruhi sgt. form 4, 3, 2 ramai x pakai. apa kess ? dah berbuih kak farhah suruh pakai tp kalian bt derk. nk slhkan siapa? huehu..