Saturday, July 10, 2010

Labyrinth


Labyrinth. Tentang bicara diam. Ehee. Lama sudah tidak menaip panjang di sini. Sama ada mahu diam. Atau tiada benda yang ingin dibicarakan. Mungkin juga tiada peristiwa menarik untuk dikongsi. Hehe. Tapi, bagi aku.. Setiap detik yang terjadi dalam hidup aku, sangat menarik untuk dikenang. Hehe.

Masa hari rabu lepas, tidur jam tiga pagi. Uhuuu. Penangan cerita Titanic. Banyak kali sudah tengok. Tapi, tetap sedih. Haha. Sensitif laa katakan.. Huhu. Kemudian, labyrinth sejam. Omaigod! Bangun pukul 630 pagi. Hehe, tapi, kat sekolah.. Langsung tak mengantuk. Macam biasa aje. 

Cuma, masa Sains memang blur amat. Haha. Tengah hari. Mengantuk. Jawab soalan. Muahaha. Rasa mahu mengamuk saja. Okay, lupakan. Hari Khamis, ada taklimat format baru allughotul al 'arobiyyah. Ngeh. Ngeh. Ngeh. Lawak laa ustazah Najiah. Sempoi.. Ayat yang aku ingat... 'Limaza tatakallamu allughotul al injilizy?' Hahaha. 

Format baru? Sangat memerluka qowa'ed / nahu. Nasib baik aku kira boleh laa part ni. Then, dua petikan arab jawab arab. Bina ayat dari gambar. Iklan pun ada rasa. Lepas tu, karangan. Ooo yeah! Hahaha. Satu je ustazah Rohani cakap.. 'Kita belajar dengan ikhlas lepas tu kalau format apa pun datang, tak ada masalah'...

Hari Jumaat, ada kelas di sekolah. Kelas BA.. S mari dekat kelas R. Belajar tukar nahu untuk almutakallam, almukhotob, algho'ibah. Waa.Waa. Senang je. Cuma, pening je. Hehe. Tapi, insyaAllah okay. Kemudian, masa Mt belajar average speed. Hehe. Nak mengaku ni.. Aku tak tumpu langsung. Haha. Cikgu suruh jawab empat soalan. Aku jawab satu je. Hehe. Tapi, faham laa.

Petang kelas BA. Belajar eidul fitri fi qoryati. Ehee. Senang je. Haha. Memang laa senang sebab ustazah yang buat. Hehe. Malam pula Sn. Omaigod! Belajar bab 8. Electricity gak. Wallaweyh. Aku paling 'suka' bab elektrik ni. Sedang dalam KH pun aku masih tak reti baca atau lupa simbol/litar... Huhu. Tak minat memang boleh membunuh segalanya kan.. Aci redah je. Haihh.

Hari ini, Geo. Sweet aje. Aku suka! Menanti BI petang ni! Ooo yeahh! Amat suka! Hehe. Esok sekolah. Alahai.. Kenapa masa cepat sangat berlalu... Okay. Pilihan ada di tangan aku. Maka, aku tak akan mensia-siakan.

Eheee. Terlepas sudah gian mahu menaip berjela-jela. Apa yang kurang dikeji jangan... Haha. Assalamualaikum. Inna, adrusu lillah wa linajah fi addarani.




Regards,
Sya Izz

No comments: