Monday, June 21, 2010

Don't miss me, yaa?



Assalamualaikum.

Hmm. Okay, cerita hari ini.... Belajar Geo, Sn, Bm. Masa sains tadi, memang kena nasihat betul-betul laa dengan teacher. Uhuu, sweet je dengar teacher cakap. Hurmmm. Tapi, kesian teaher. Selalu bagi nasihat, tapi kami ini macam biskut chipsmore je. Sebab, semangat kejap ada. Kejap tak ada. Dah laa, banyak selalu tak ada. Huhuhu. Masa Bm, bincang karangan periksa Oti 2. Pasal penderaan gitu. Sempat lagi cikgu Asiah cakap 'tengok Sya Izz, markah tinggi kertas karangan... 94' . erkk? tinggi sero. Haha, aku kecundang kertas 1. Dapat sikit jer. Nasib baik tetap dapat tinggi sekali Bm dalam kelas. Ehm, dalam kelas. Ngeh3.

Welcome home Ustazah Rohani! Uhibbuki fillah, mua'llimah. Hehehe. Kecut perut + tak sabar budak budak Rushd menunggu kehadiran ustazah setelah bercuti dua bulan lamanya. Hehe. Rindu nak dengar bonda kita tu cakap pekat loghat terengganu. Sweet ouww. Sebab, kat sini even Besut tapi cakap kelate. Haha. Kadang-kadang je jadi Ganu.

Masa Sj, cikgu tak ada. Hurm. Pergi koop. Fotostat kertas. Uhuuuuu. Sangat lama. Sangat banyak. Selain daripada kertas kitorang, kertas budak itu. Budak ini. Uhuu, bergilir dengan Amni. Then, dua masa burn duduk dekat koop. Haha, kalau duduk dalam kelas pun, sure berbual je kerja. Erkk, sambil muraja'ah ad darsa gak sikit-sikit tau. :P 

Bila dah sudah semua.. Aku cakap dekat Sir. 'Sir, belanja kito air'. Sir pun oyak 'amik lah, amik lah'. Aku pun cakap, 'milo deh sir'. Sir Him pun angguk je. Hahaha. Upah fotostat sampai longgar skru kepala lutut. Hak3. After solat, masuk kelas balik. Cg Nordin ada. Ouh. Ganti Cikgu J. Kecut perut nak masuk kelas sebab setengah jam lewat sudah. Hahaha. Buat kerja, macam biasa. Okay, sudah balik. Budak lelaki tak sempat menyempat, terus blah. Yang geng gurls pula sedang asyik buat kerja sekolah. Eihh. Sampai aku pergi sakit diorang. Gulung kertas dan terus cakap 'wei, balikkk. balikkkk'. Hahahaha. 

Bergema satu kelas. Haha. Diorang still buat dunno, waww, rajin betul kawan-kawan aku. Aku pun pergi dekat papan kenyataan kelas. Tampal kertas surat khabar BH yang ada gambar kak Tiqah. Hehehe. Popular wuu. Then, cari Syaz kat kelas S. Pesan aku begini 'Fiq, kalo mu masuk kelas aku, tengok kat papan kenyataan deh. Special gitu'. Aku keluar. 

Sapu papan hitam. Then, Syaz lalu. Aku pun tunjuk keratan akhbar tu. Haha. Mula-mula dia jalan terus je. Then, undur balik. Masuk kelas aku. Haha, dia pun cakap 'wow, biso'. Ceih, puji kakak sendiri. Waaahaha. Adik yang baik. Aku siap highlight lagi nama Kak Tiqah. Biar nampak gitu, nama bekas pelajar Smkani. Ha. Ha. Eksyen lebih pula. Ngeee. Komen kanak-kanak rushd;

'woww, ganahnye kak tiqah'

'eh2, kak tiqah?'

'ehhh, kak Syaz niehh?'

'bestnya kak Tiqah'

Haha. Popular lorh Kak Jezz. Hihihi. Masa petang, duduk dalam kelas. Siapkan BA dengan Ponti. Sambil cerita-cerita. Hurmmm, kemudian kena balik. Maka, aku ajak Ponti balik dengan aku. Jadi, Ponti pun balik dengan aku. Hanya sempat tinggal notis kat papan putih je untuk Jihah.

So, that was the story of today. Chaw. Don't miss me, yaa? :)


No comments: