Monday, June 28, 2010

SYANA


Yuhuuuu. Hurmmmmm. Hari ini kembali bersekolah. Waa~ Haha. Masa Geo, Sn.. Cikgu tak ada. Maka aku, mula-mula borak kejap. Lepas tu, zupp! Tersedar. Daripada buang masa lebih baik menghafal sarwah. Okay, maka aku pergi dekat meja belakang.. Menghafal seorang diri. Baru syok.. Kah. Kah. Kah.

Masa BM best ouwwww. Sebab? Hari ini karangan. Maka, buat pembetulan. Bahagian B punya. Okay, cikgu tanya siapa dapat 19/20. Cikgu pun ambil kertas aku dengan Faezadti. Cikgu pun baca. Pendahuluan saja. Ngeh3. Lepas tu, cikgu suruh budak-budak ni buat pendahuluan kat papan putih. Bila Jieja siap tulis.. Cikgu pun tengok aku.. Siap tanya lagi Jieja.. 'ni ayat awak ke Sya?'.. Haha. Jieja sengih. Aku pun. Jieja pun cakap.. 'gabungan. Ayat SYANA'. Wakaka. Gelak. :P

Rehat. Masa BA. Wuu. Wuu. Seronok deh! Baiki ayat yang tak dapat markah penuh masa exam. Maka, Sya Izz... silalah ingat dalam otak ya, apa yang ustazah sebut dan ajar. Masa SJ, lagi best! Smart cikgu Hassan hari ini. Haha. Biasa bro. Ngeh3.

Okay, kami belajar bab 7 ~ Yeayyy! Bab terakhir. Bab nak bersatu dengan Singapura, Sabah, Sarawak, Brunei. Cikgu siap bagi contoh yang menarik. Budak-budak ini tak habis gelak, macam selalu. Sebab, ada ayah uzair, mama amni, mama faezadti, abang sharize, adik akkir, mama fasiha, mama sya izz. Kah3. 

Izzat siap nak tersembur bila cikgu umpakan amni cakap kat uzair 'abang ujir, kenapa tak ajak amirah tinggal dengan kita?' umpama nya.. Uzair tu Malaysia. Amirah tu Indonesia. Amni tu rakyat Tanah Melayu. Wakaka. Gelak sakan tadi. Tapi, cikgu dah pesan tau.. Fahamkan dengan situasi sejarah. Bukan dengan cerita yang cikgu buat. Haha. 

Lepas solat, cikgu mesyuarat. Maka, aku jadi rajin. Siapkan BM. Buat BI. Wuu. Wuu. Tak boleh lengah. Tak boleh siakan. Tak boleh, tak boleh, tak boleh. Nanti masa tinggal kita. Tak nak. Nak seiring. Maka, jangan berhenti....




Ps : Tadi masa Syirah lalu dengan sekuntum ros merah... Semua senyap. Mata tertumpu kat dia.. Haha. Tiba-tiba cikgu Hassan pun nyanyi. 'Sekuntum mawar merah.. sebuah puisi..' Haha. Budak-budak macam tak percaya aje. Waw, romantik.. Hehe


2 comments:

Rossarina™ said...

WOW! TINGGI NYE MARKAH! :D

Sya Izz said...

haha, untuk BM jer. huhu