Tuesday, June 29, 2010

Episod Larian Kecergasan


Salam sayang semua!

Ngeee~ Letih. Letih. Letih yang amat. Sangat. Sangat. Huh! Tobat dah aku. Hahaha. Chop! Chop! Nak cerita pagi tadi dulu. Wuuu. Wuuuu. Pagi tadi kan galak sakan. Macam biasa, ada perjumpaan unit. Huk. Huk. Huk. Maka, masa tengah beratur.. selamba badak je aku, Ponti dengan Yana main. Haha. Dah laa Sir tengah bercakap. Huhuhu. 

Kitorang main cekik-cekik je. Haha. Oh yaa! Main gurau-gurau juga. Guna bahasa pedas-pedas gitu, lepas tu gelak. Haihhh. Masa BA, ustazah tak sempat masuk. Tak apa, tak apa. Aku tetap tulis sarwah. Waaahaha. Konon jadi budak baik ni. BI tadi! Grammar. Ouwuwuwu. Aku benci benda tu, yang nama dia grammar. Huk3. Menyusahkan hidup je. Hahaha. Tapi, redha je laa. Sayang BI punya pasal...

Masa PAI, belajar bab zikir. Hurmmm. Lepas itu, masa Sj. Sambung bab tujuh. Oh yeahh! Suka. Suka. Suka. Membentuk gagasan Malaysia. Waktu BM, masuk makmal komputer. Buat pembentangan KOMSAS. Nasib baik, SYANA lambat lagi. Sedap dengar Bilah cakap tadi.. Petah amat. Manis je. Haha. Masa kumpulan Bilah dengan Siha, memang segar laa budak-budak ini. Teruja tengok Bilah dengan Siha bersemangat!

Bila kumpulan Nije dengan Zarif, huhuhu. Maaf ea.. Boring amat! Bayangkan, diorang tunjuk slide... Tapi, baca apa yang buku tulis. Kacau.. Dah laa buku tu meleret-leret ayat. Sampai rileks je budak-budak ni tido. Aku boleh nampak, separuh tak bagi perhatian. Ada yang nyanyi. Ada yang tidur. Ada yang berbual. Ada yang bercakap. Aku? Pun sama. Hahaha.

Sampai cikgu cakap kat diorang.. 'awak slide comel doh.. tapi, dok perasan ke kawan-kawan awak tak bagi perhatian.. tu laa.. baca lagi buku tu..' [cikgu tak bagi guna buku. Markah lisan..] Ngeee ~ KH punya masa, cg Su tak datang sekolah. Hehe. Sebelum solat, aku letak buku. Untuk dia.. Oh yeahhh! Nak jumpa asyik tak sempat. Maka, aku letak je laa. Ouh! Kawan. Selamanya. Kan3? Hehe.

Petang tu, aku tak habis-habis usik Epa. Hak. Hak. Hak. Bosan. Kemudian, aku duduk sorang-sorang atas kelas. Buat karangan BI. Sayang BI punya pasal.... Hahaha. Dan, dari luar.. dia cakap terima kasih. Maka, sama-sama... :) Dan, sementara menanti pukul 4 petang.. Aku bergelak sakan dengan Ponti, Yana dan Wani. Kau sayangku. Wakaka. Tak habis-habis kenakan antara satu sama lain. Happy lorh! Bising je pondok tu.. Dengan suara kami. Oo yeaahhh! 

Waktu yang dinanti telah pun tiba. Mula-mula aktiviti memanaskan badan. Haha. Sempat lagi girls bersungut.. 'Panas doh ni..' Hehe. Memandangkan matahari atas kepala waktu. Wuu. Wuuu. Panas. Tapi, macam hari itu.. Abang F6 yang jadi ketua. Maka, ikutlah...

1..2...3! Lari... Haha. Latihan larian kecergasan bermula. Tapi, kali ini ikut laluan pendek. Cikgu cakap atas sebab yang tak dapat dielakkan. Hehe. 10 minit je lari! Yeahhhh... Tapi, semput. Dah laa kena tinggal dengan Yana, Ponti, Wani. Sob3. Sampai hati korang. Tapi, diorang  lari lajuuuuu. Aku juga yang termengah-mengah. Ehh. Tahun lepas tak laaa macam ni. Steady je lari ikut laluan merentas desa yang bapak jauhh tu.

Tapi, kali ini singkat je.. Mungkin sebab dah lama tak lari. Kalau tahun lepas, ada latihan taekwondo. No hal laa pusing 10 kali dewan rakan muda yang gedabak macam godzilla tu. Hahaha. Maka, aku jalan cepat... lari anak-anak dengan Jiehah. Haha. 

Faktor aku tak boleh lari... Sebab kasut longgar. Kalau aku pakai kasut sukan dah lama aku blah. Kah3. Masa itu juga, ibu jari kaki aku sakit sangat. Macam... Tak tahu nak kata apa. Tak boleh ada tekanan. Omaigod! Tak apa. Aku teruskan je.. Sampai je kat sekolah.. Jiehah belanja aku air. Ahaa! Sayang mu. Haha.

Pergi dekat pondok. Wani dengan Ponti menunggu. Uhuuu! Sengih laa korang. Haha. Aku pun buka kasut. Macam itu aje. Ouh. Sampai 'kena' dengan Ponti. 'Pecat gak elok-elok'. Haha. Aku peduli apa.. Tadi pun 'kena' gak.. 'Mu ni habis tea dalam gambar tengok ayu jah kalau posing.. Tengok perangai luar... hahaha' . Ish. Nak kena betul Ponti nih. Haha. Aku memang.....
Kalau posing, macam perempuan melayu terakhir. Tapi, perangai.. No komen. Selamba badak, aci redah je, macam nenek kebayan yang tak pernah berhenti bercakap, no kemelayuan langsung. Hahaha. Eh. Eh. Sambung topik balik. Rupanya ibu jari kakiku melepuh. Eish! Tadi okey je sebelum lari. Ouwww. Sakit. Haha. 

Sementara tunggu papa dalam kereta, jumpa kawan dia.. Aku baca buku. Antologi Kerusi. Sedapp. Tiba-tiba! Zzzzzzzzz. Tertidur. Sampailah tiba ke istana. Letih... Dan, tamatlah ceritera untuk hari ini. Latihan larian kecergasan! Hari Khamis ni pertandingan. Ouh! Aku dah tobat... Lebih baik aku pergi kem tutorial tu... :P

Pengumuman! Esok hari koperasi. Oh yeahhh! Pandu Puteri gerai nombor lapan. Nak jadi peniaga. Yeayyy. Yeayyy... :D




No comments: